Fa poc a la Universitat de Blanquerna, es va fer una setmana reflexiava, en la qual es va realitzar una conferència sobre educació i les noves tecnologies.
Es va fer menció a les pissarres digitals (PDI), les tablets, etc... Per fer una conferència més dinàmica i participativa, els oients anàvem fent piulades sobre aquells conceptes que calien destacar de la informació que varem captar durant la conferència.
Ens van presentar els dos recursos que ultimament s'estan incorporant en l'aula: Les pissarres digitals i els IPads.
Les pissares digitals (PDI): Miquel, el conferencint va mostrar-nos l'ús de les pissarres digitals de primera mà, ja que en va portar una. Va comentar els aventatge i inconvennients que té com a resultat aquest aparell de suport, però el que fa que destaqui aquest artilugi, és la dinamització que provoca en les classes.

Els IPads: Avui dia s'han posat molt de moda com van esmentar, i se'ls està donant un ús dins les aules per no quedar exclosos de l'era tecnològica que ens està inavaint per moments. Actualment, tan mestres com alumnes fan ús de les tablets, car els hi faciliten la feina , però sobre tot hem de tenir present que sols és un recurs, però mai ha de ser un substitutiu de l'experiència sensitiva. Tot aixó és possible gràcies a l'aparició de les App que es van creant a nivell educatiu, això facilita que els mestres puguin fer activitats més suggerents.
Tweets que es van fer durant la conferència:
Com a futura mestra m'agradaria destacar l'ús excessiu que potser se li està donant a les noves tecnologies. Si què és veritat, que són eines molt útils i que faciliten l'aprenentatge, però a mesura que el temps passa, els infants que creixen per a una nova generació estan perdent el contacte amb materials, llibres, jocs... A causa de què tot ho tenen inclòs en les seves tablets. Per tant, com a mestre que seré em plantejo com realitzaré les meves classes per evitar que els meus alumnes sols facin ús de les noves tecnologies, crec que fer ús està bé, però de manera mesurada sense accedir els límits, ja que potser no seran conscients de la realitat que els envolta
No hay comentarios:
Publicar un comentario