EL LLENGUATGE:
El llenguatge té diverses funcions a més de ser un mitjà de comunicació/transmissió d'una idea, una opinió, etc... però va més enllà, ja que ens diferència de la resta dels éssers vius. Ens permet classificar allò que ens envolta, tot i que hi ha un nombre limitat de paraules amb les quals podem definir un nombre il·limitat d'objectes.
Una qüestió que ens hauríem de plantejar tots és: Què va ser primer el pensament o el llenguatge? bé doncs Vigotsky i Piaget dos psicòlegs van arribar a la conclusió que per l'existència d'un ha d'haver-hi l'altra, és a dir que el pensament ve lligat amb el llenguatge.
El llenguatge és un mitjà d'organització del nostre entorn, el nostre pensament, la memòria (herències de civilitzacions anteriors) i l'auto expressió. També és responsable de jo, és a dir, el diàleg interior que és un temps de reflexió amb nosaltres mateixos i la nostra experiència. Com ja hem dit abans, el llenguatge és una facultat humana, aquesta facultat és anomenada "lenguage adquisisions divise" (mecanisme d'adquisició del llenguatge), aquest mecanisme està preparat per descobrir el funcionament de la llengua.
És un do universal dels humans, naixem amb aquesta capacitat que es va desenvolupant, fent possible així un aprenentatge lingüístic.
"Quan pensem, parlem"
- Tuson
LES LLENGÜES:
Llengua: sistema de signes orals(les paraules), reflectit sovint a un codi escrit propi d'una comunitat o grup social.
Les llengües els podríem catalogar com autèntic monuments de la natura, ja que funcionen a la perfecció gràcies a les estructures perfeccionades.
Una llengua està dividida en cinc nivells que aquests han de funcionar a l'hora. Aquests nivells són una característica pròpia de cada llengua.
- Els cinc nivells:
- Els dialectes: Varietat geogràfica, històrica o social d’una llengua, associada a la procedència dels parlants.
El llenguatge té diverses funcions a més de ser un mitjà de comunicació/transmissió d'una idea, una opinió, etc... però va més enllà, ja que ens diferència de la resta dels éssers vius. Ens permet classificar allò que ens envolta, tot i que hi ha un nombre limitat de paraules amb les quals podem definir un nombre il·limitat d'objectes.
Una qüestió que ens hauríem de plantejar tots és: Què va ser primer el pensament o el llenguatge? bé doncs Vigotsky i Piaget dos psicòlegs van arribar a la conclusió que per l'existència d'un ha d'haver-hi l'altra, és a dir que el pensament ve lligat amb el llenguatge.
El llenguatge és un mitjà d'organització del nostre entorn, el nostre pensament, la memòria (herències de civilitzacions anteriors) i l'auto expressió. També és responsable de jo, és a dir, el diàleg interior que és un temps de reflexió amb nosaltres mateixos i la nostra experiència. Com ja hem dit abans, el llenguatge és una facultat humana, aquesta facultat és anomenada "lenguage adquisisions divise" (mecanisme d'adquisició del llenguatge), aquest mecanisme està preparat per descobrir el funcionament de la llengua.
És un do universal dels humans, naixem amb aquesta capacitat que es va desenvolupant, fent possible així un aprenentatge lingüístic.
"Quan pensem, parlem"
- Tuson
LES LLENGÜES:
Llengua: sistema de signes orals(les paraules), reflectit sovint a un codi escrit propi d'una comunitat o grup social.
Les llengües els podríem catalogar com autèntic monuments de la natura, ja que funcionen a la perfecció gràcies a les estructures perfeccionades.
Una llengua està dividida en cinc nivells que aquests han de funcionar a l'hora. Aquests nivells són una característica pròpia de cada llengua.
- Els cinc nivells:
- Pragmàtic
- Semàntic
- Sintàctic
- Morfològic
- Fonètic
- Els dialectes: Varietat geogràfica, històrica o social d’una llengua, associada a la procedència dels parlants.
No hay comentarios:
Publicar un comentario